Moneta -zkušnost s online založením SS

Diskuse o stavebním spoření a stavebních spořitelnách
Odpovědět
4grossy
Příspěvky: 1
Registrován: pon 18. led 2021 12:24:44

Moneta -zkušnost s online založením SS

Příspěvek od 4grossy » pon 18. led 2021 12:54:05

Dobrý den,
rád bych se podělil o svou zkušenost. Zaujala mne nabídka SS od Monety, která je na tomto webu hodnocena velice dobře (v době Q4/2020) a nabízí odpuštění poplatku při založení online. Bylo to však zklamání.
-5.11. jsem si založil SS online.
-15.11. Jsem jej aktivoval aktivační platbou dle instrukcí
-žádné potvrzení nepřišlo
-při dotazu jak se mám přihlásit do internetoveho systému SS mi bylo odpovězeno, že mám využít údaje z potvrzujícího dopisu
-Potvrzující dopis nikdy nepřišel
-Po upozornění na tento fakt, mi byly poslány insturkce k opětovnému záslání mých detailů, RČ apod
-Odpověď byla, že mou smlouvu nemohou najít
-Poslal jsem jim první a poslední stránku smlouvy, jako důkaz, že nejsem blázen
-Odpověď žádná
-Založením SS smlouvy u Monety jsem strávil téměř dva měsíce dotazováním a zjišťováním kde je můj účet, kvůli kterému jsem Monetě poskytl své soukromé údaje. Nakonec jsem dostal toto vysvětlení:

"Každého klienta si velice vážíme a omlouváme se, že Vám informace k Vašemu stavebnímu spoření poskytujeme až nyní. Od kolegů jsme obdrželi informaci, že při kontrole ověření platby došlo na smlouvě k technické chybě, na základě které jsme následně zadali požadavek k jejímu stornu. Svou aktivační platbu poté obdržíte zpět na účet, ze kterého byla poukázána."

Účet nikde, kompenzace žádná, vysvětlení strohé. Veškeré soukromé údaje potřebné k založení SS, jsem jim poskytl v podstatě kvůli ničemu.

Navíc, způsob emailové komunikace s Monetou je velice nešťastný.
Každá odpověd na email přiletí jak blesk z čistého nebe bez kousku historie nebo reference na původní email. Takže pokud pošlete více nezávislých požadavků, tak nemáte šanci dohledat na který z nich odpovídají. Při vyřizování mých požadavků odpovídali stroze a neúplně. Težko jsem se pak vracel k mým původním mnou odeslaným zprávám, abych je upozornil, na nedostatečnou odpověď. Výsledek je těžko srozumitelný chaos navzájem nenavazující emailové konverzace, ve které navíc odpovídá pokaždé jíný pracovník, který nemá ponětí o historii problému.

Věřím, že jsem vyjímka, která měla tu čest mít smůlu při sjednávání SS u Monety. Nicméně mne tato zkušeost odradila od jakékoliv další spolupráce s touto institucí.

S pozdravem,
Lukáš Grossmann

DRSG

Re: Moneta -zkušnost s online založením SS

Příspěvek od DRSG » pon 18. led 2021 23:15:01

Nedivím se Vám. Amatérismus této banky mě udivuje skoro denně. A chcete-li účet zrušit, hybaj na pobočku! To by tak hrálo, aby v době pandemie šlo zrušení účtu online! :-(

Nespokojený klient

Re: Moneta -zkušnost s online založením SS

Příspěvek od Nespokojený klient » úte 26. led 2021 14:07:09

Dobrý den,
má stejnou negativní zkušenost se zakládáním stavebního spoření u Monety. Zakládal jsem stavební spoření začátkem listopadu 2020 on-line přes web, avšak přes web založit nešlo. Vždy se objevila chybová hláška. Tak jsem volal a psal na podporu Monety. Sdělili mně, že pokud chci založit on-line stavebko, ať je založím přes jejich aplikaci Smartbanka. Donutili mě takto nainstalovat si jejich šmíráckou appku do mobilu. Avšak stavebko ve Smartbance také založit nešlo. Tak opět následovaly další telefonické a emailové dotazy na podporu Monety. Tam jsem se dozvěděl, že založení stavebka přes Smartbanku fungoje pouze pro verzi určenou po iOS (mobily iPhone od Applu), na to mne však nikdo dříve neupozornil. Po dalších mých dotazech a telefonických naléhání na Monetu s tím, že takto klamou a odrazují potenciální klienty, mi sdělili, že teprve připravují novou verzi Smartbanky, která poběží na Androidu, a umožní založení stavebka i na ostatních chytrých mobilních telefonech než je iPhone. Tak jsem čekal... Koncem prosince 2020 vydali novou verzi Smartbanky pro Android, ve které už šlo založit stavebko. Tak jsem si stavebko přes Smartbanku koncem roku 2020 založil, avšak aktivaci stavebka provedli až začátkem roku 2021 (dle informace ve Smartbance). Tudíž jsem ztratil nárok na státní podporu za rok 2020, poněvadž peníze, které jsem na stavebko poslal ještě v roce 2020 se vrátily zpět. Dodnes nemám od Monety žádnou smlouvu ani aktivační dopis, který měl přijít doporučeně. Ve Smartbance také žádná smlouva o založení stavebka není, pouze číslo smlouvy (číslo účtu).

Jaroš

Re: Moneta -zkušnost s online založením SS

Příspěvek od Jaroš » úte 26. led 2021 22:05:23

Dobrý den, děkuji mnohokráte za recenze k tomuto peněžnímu ústavu. Právě jsem chtěl založit synovi stavební spoření u Monety Kamarád +. Raději to neudělám.
Díky. Jaroš.

Pavel

Re: Moneta -zkušnost s online založením SS

Příspěvek od Pavel » úte 09. bře 2021 16:15:53

Dobrý den,
já mám se stavebním spořením u Monety zkušenost naopak dobrou. Stavebko jsem zakládal on-line přes jejich stránky v lednu 2021. Žádný problém nebyl, celé založení trvalo asi 15 minut a za tři dny už jsem měl ve schránce doporučený dopis, potvrzující založení smlouvy. Monetu jsem zvolil proto, že při sjednání on-line se neplatí poplatek za sjednání smlouvy, čímž lze ušetřit hned ze začátku dost peněz. Takže za mě zatím spokojenost, mohu jedině doporučit :)

Radek

Re: Moneta -zkušnost s online založením SS

Příspěvek od Radek » pát 12. bře 2021 13:36:56

Ono se už dnes neplatí za uzavření ani na pobočce přes poradce. Na poplatku za on-line založení neušetříte, alespoň se dá ušetřit za cestu a čas strávený jednáním na pobočce.

keram

Re: Moneta -zkušnost s online založením SS

Příspěvek od keram » pát 14. kvě 2021 18:55:34

No tak oni to mají vymakaný, já si zase pro změnu založil stavebko a ejhle mám dvě :D a nějak mi to druhý nechtějí zrušit :oops:

Odpovědět