Poplatek ve výpovědní lhůtě

Diskuse o stavebním spoření a stavebních spořitelnách
Odpovědět
David
Příspěvky: 1
Registrován: sob 04. led 2020 10:52:50

Poplatek ve výpovědní lhůtě

Příspěvek od David » sob 04. led 2020 10:55:45

Dobrý den, rád bych se zeptal na situaci:
  • v listopadu 2019 jsem vypověděl po 6 letech stavební spoření u ČMSS
  • výpovědní lhůta činí tři měsíce, na účet už nic nevkládám a pouze čekám na vyplacení prostředků
  • přesto mi ČMSS zaúčtovala k 1.1.2020 poplatek 360 Kč za vedení účtu
Je tohle běžné, dá se nějak bránit?

Uživatelský avatar
stavebky.cz
Příspěvky: 422
Registrován: stř 27. srp 2014 16:22:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Poplatek ve výpovědní lhůtě

Příspěvek od stavebky.cz » sob 04. led 2020 11:37:49

Dobrý den,
bohužel, tento postup je v souladu s uzavřenou smlouvou o stavebním spoření.
Podáním výpovědi se nemění práva a povinnosti stavební spořitelny ani klienta. Klient může i během výpovědní lhůty dále spořit a i z vkladů provedených během výpovědní lhůty je nárokována státní podpora. Stejně tak stavební spořitelna i během výpovědní lhůty vklady klienta úročí, zajišťuje státní podporu a inkasuje poplatky.

ČMSS účtuje poplatky za vedení účtu na začátku kalendářního roku, a to na celý rok dopředu. Přitom se nerozlišuje, zda bude či nebude smlouva během roku ukončena. Pak skutečně nastávají případy, kdy klient zaplatí celý roční poplatek (360 Kč) i přesto, že smlouva bude na konci ledna ukončena.

Stavební spořitelny účtují své poplatky různými způsoby. Účtování poplatku za vedení účtu byl kdysi věnován speciální článek zde.

Odpovědět